Retourneren

Voldoet één of meerdere van de bestelde artikelen niet aan je verwachtingen? Dan kun je (als particulier) dit binnen 14 dagen schriftelijk aangeven. Gebruik hiervoor  het retour formulier (link onderaan). Nadat je het product retour hebt gemeld, heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen. Ben je inkoper bij ons en wil je iets retourneren? Neem dan binnen 7 dagen na het plaatsen van je bestelling contact met ons op. In de algemene voorwaardes voor wholesalers staat meer informatie over het retourbeleid.

Voorwaarden voor retourneren zijn dat de artikelen ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terug gestuurd worden. Ivm hygiene accepteren wij geen retour van cosmetische producten wanneer de verpakking van het product is geopend.

Retour zenden gebeurt op verantwoordelijkheid van de koper. Verpak de artikelen goed, zodat ze ook na verzending in de originele en onbeschadigde staat bij ons aankomen. Bij schade of verlies van de retourzending, wordt deze niet door ons vergoed.

Het is bij grote bedragen dan ook verstandig om de artikelen aangetekend en eventueel verzekerd te verzenden. De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper.

Welke artikelen kun je NIET retourneren?

  • Geopende cosmetica artikelen (ivm hygiene)
  • Artikelen die speciaal op maat zijn gemaakt en/of gesneden. (bijvoorbeeld zeepjes met een specifiek gewicht welke wij zelf niet in dat gewicht aanbieden)
  • Artikelen die speciaal voor jou gemaakt zijn (bijvoorbeeld white label artikelen, artikelen voor een babyshower of wedding shower, bedankzeepjes, een edelsteen zeep zonder edelsteen etc.)
  • Artikelen uit de aanbieding

Deze uitzonderingen gelden zowel voor particulieren als voor inkopers.

Wat als de retourzending niet aan de retour eisen voldoet?

Alleen retour gezonden artikelen die niet onder “Niet te retourneren artikelen” vallen en zich in originele staat en verpakking bevinden, worden vergoed. Als de artikelen beschadigd en/of onvolledig zijn, worden deze niet of niet volledig door ons vergoed. Indien dit wel aantoonbaar het geval is, dan is Forest Fragrances gerechtigd de schade te verrekenen met het te vergoeden bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn tijdens het transport of doordat de koper meer heeft gedaan met het product dan nodig is om het te beoordelen.

Hoe wordt een retour zending vergoed?

Terugbetaling op rekening: Binnen 14 dagen na ontvangst van retourzending wordt het te ontvangen bedrag van de zending naar je bankrekening overgemaakt. Voor een vlottere afhandeling adviseren we bij de retourzending duidelijk uw bankrekening nummer (IBAN) en de naam van de rekeninghouder te vermelden.

Hoe verloopt de communicatie?

Om misverstanden en geschillen te voorkomen loopt alle communicatie i.v.m. retourzendingen en klachten uitsluitend via e-mail. Telefonische reacties zijn niet geldig. Reacties en communicatie is enkel geldig in originele e-mail gesprek met gespreksgeschiedenis en onderwerp met betreffende ordernummer.

Retouradres:

Forest Fragrances – Zuilen 137– 9716 KJ – Groningen – Nederland

Twijfel je ergens aan?

Neem dan contact op met Forest Fragrances via info@forestfragrances.nl

Download retour formulier